Isnin, September 6

Menjelang hari raya 3

Bulan Ramadhan hanya tinggal beberapa hari lagi atau Hari Raya akan tiba beberapa hari lagi sebenarnya. Ia bergantung. Bergantung kepada keutamaan sesetengah orang itu sendiri. Ia bermain dengan hati sebenarnya, Jika yang pentingkan ibadah dan kelebihan Ramadhan, mereka telah mula merasai rindu pada nikmat bulan ini dan sayu. Begitulah sebaliknya...

Gua? Anda?

Tepuk dada tanya hati.

Jika pengumuman Hari Raya dikeluarkan oleh Penyimpan Mohor Besar Towkey pusat beli belah, gua rasa mahu dia extend puasa lagi seminggu. Hari Raya paling sempurna dan paling lebar senyum ialah towkey pusat beli belah...dan juga peniaga-peniaga lain. Manusia-manusia begitu menggila membeli belah. Gua jadi pening. Tanpa selindung, gua pun termasuk.

Sesekali terdengar lagu raya, dengan segera mengingatkan gua yang Hari Raya setahun sekali dan bukan tiap bulan kita shopping.

Ya tak ya juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan