Jumaat, September 3

cerita buka puasa 2

Ketika bersedia mahu berbuka puasa semalam. Semua kaum kerabat Sultan Amran mengadap ke meja santapan. Semalam gua berbuka puasa kat rumah. Semua ada mak ayah, abe ngoh, kak long, adik inah and the eldest gua lah...

Lepas makan sebiji tamar, seteguk bandung yang dihidangkan khas untuk putera-putera yang baru pulang perantauan. Gua sentap ayam percik dulu. Dah lama nieh mengidam. Mana tak nya. Hari-hari nasi ayam, Nasi lemak, paling sedih Nasi bujey.

Aduh sedih molep kalu nak cerito...

Baru merasa makan nasi dalam pinggan kaca. Eh,lain benar rasanya. Ada rasa! Amat enak! Selalu makan nasi dalam ape tu yang macam plastik yang warna putih tuh. Tak reti gua nak eja nya.

P/s: Gua tanya mama gua, baju raya tahun ni warna apa? warna Taik jawabnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini