Khamis, November 18

sudah pulang

Gua nak lagu nih...
Baik, gua sudah pulang.

Terlalu banyak perkara benda dalam kepala gua, sampai gua sendiri tak tahu nak tulis macam mana. Gua saksikan terlalu banyak perkara, hal, karenah.

Berada di Final Exam, betul - betul satu pengalaman. Biasa atau luar biasa, bergantung kepada cara kita menghadapinya. Letih, penat, pening, sakit, demam, lemah, takut, bimbang, gelabah, risau, kusut, lelah, hiruk pikuk, kacau, onar tinggalkan sahaja.

Ini hari cuti Raya Aidiladha. Tenang, aman bahagia sahajalah. Rumah itu syurga. Sedang berehat menikmati masakkan bikinan ibunda. Sementara menunggu aktiviti ke Cameron Highland dan kemudian masuk ke Semester kedua.

Di kampung, apa yang paling menarik di sini ialah, sekurang - kurangnya tidak ada yang terlalu teruja nak jadi selebriti di sini. Akan tetapi kehidupan tidaklah sebegitu lurus. Setiap orang mahukan sesuatu. Pendalangan kecil yang didorong oleh kepentingan diri dan nafsu tetap berlaku. Tak salahkan mereka.

Sebuah nikmat yang tidak akan aku dapat di Kota. Rumah kampung tempat gua menembak ini telah mengiangkan gua pada hidupan masa budak-budak. Satu perkataan yang hampir tepat ialah..

Indah...

Ahhh... Indah...


Selamat malam seluruh hamba...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan