Rabu, Januari 26

mahu pulang ke kehidupan ruji.

Hati menggelupur sakit. Emosi jadi kacau bilau. Minda jadi kusut masai. Lalu jadi aku punya emosi senang terganggu. Buat masa sekarang aku mohon maaf ada salah silap, ada terkasar bahasa, ada terkurang hajar, ada terlebih, ada terkurang, ada terlepas pandang, ada itu, ada ini yang kurang. Aku masih kacau. Tolong. Jiwa aku mudah pecah buat masa sekarang. Cuma tiada pelekat fragile sahaja di dahi ku.

Dalam masa yang sama, aku sedar yang aku kurang menulis. Entah apa lah sebabnya. Mungkin minda terlalu banyak perkara yang sedang difikirkan. Berat kepala, berat kepala. Entah. Nanti - nanti sahajalah akan ku fikirkan. Bukan aku tidak mahu menulis, tapi berkali kali aku cuba menggerakkan jari jari ini ke papan kekunci dan malangnya tidak satu ayat pun yang dapat dilahirkan. Macam kosong.

Semoga esok ia pergi. Tenang seperti setiap hari.

1 ulasan: