Khamis, Januari 20

ke Melaka

Semalam, selepas gua sendiri yang kenselkan kelas petang, gua dengan Popoy ke Seremban. Jadi peneman untuk dia. Saja. Sebab tak ada mood. Bukan penat. Kalau penat tak apa lagi kalau masuk kelas dengan mood yang berkobar-kobar. Tapi kalau mood macam suam suam kuku, gua jadi macam kayu.

Selepas habis pusing minum cendol seremban, Popoy putuskan untuk balik rumah. Gua ikut saja. Nak membantah macam rasa tak kena sebab dia dah bayarkan cendol sama itu rojak gua. Rehat kejap dekat rumah dia, malam lepas magrib bertolak balik upm. Dalam perjalanan, talipon gua bunyi. Ada mesej ajak keluar malam ni pegi Melaka mandi kolam air panas katanya.

Dalam kepala dah macam macam keluar. Gua pergi seramai tiga buah keta. Macam macam tu pun adalah dalam empat perempuan, sebelas laki. Semua pegi sebab saja saja nak berjalan malam. Nak tengok Melaka. Gua sendiri pun tak tahu pernah sampai ke tidak ke Melaka sebelum ni kalau kira kira zaman hijau hijau dulu.

Misi aarul aziz adalah nak bawak semua orang pegi lepak dekat kolam air panas. Misi Rina dengan Adib ialah untuk tengok cerita tengah malam dekat panggung wayang. Misi Afiq Kama Azha ialah menstabilkan kete saga Azri supaya nampak gah buatan Malaysia ni bila berada di lebuhraya. Din dengan Hadi pulak boleh jadi peneman gua untuk nak membahan si Afiq. Popoy pulak boleh sambung gelak bila Afiq kena bahan. Faizul pulak adalah watak penting untuk mandi dengan itu boxer Popoy kat kolam air panas nanti. Macam tu la kosmate. Adik beradik. Kawan tak ada, kita yang ada ni bagi pinjam. Nasib muat. Yang Madi pulak misi dia nak jejak balik tanah Melaka yang dia tinggal lepas belajar dekat Risda dulu. Syira sama Miza pula boleh bukak cerita pasal bandar Melaka. Banyak cerita katanya. Yang Pais dengan Isey pula boleh teman gua cakap loghat kelantan ngan gua bila rasa dah belit lidah cakap key ell. Gua pulak datang semata-mata kat Melaka ni nak telan air liur.

Lepas pusing-pusing, terhiling-hiling dan terkernyih-kernyih satu Melaka tu, gua rasa macam Unite sangat bila satu kosmate jalan jauh jauh sambil suka suka malam malam. Gua akan letak dalam kalendar semester depan aktiviti-aktiviti macam ni depan hari sebab dah nampak berkesan dia punya Unite.

Suatu hari nanti kalau gua terasa hendak suka suka, rasanya gua perlu ambil list nama diorang untuk buat gua rasa kental. Sudah 1 semester dah rasa macam ni. Mintak mintak kekal sampai bila bila. Tahun ini cuma kita baru nak bermula. Kalau orang nak marah marah pun itu diaorang punya hal lah kerana ramai orang tak berapa suka kalau yang berpuak puak ni, sekurang-kurangnya gua tidak lah bosan nak tension tension ada dekat kelas. Ye dak?

Berkenaan kesudahan rombongan gua tadi, semua yang ada misi tercapai pulang dengan hati yang girang sambil dalam kepala dah 'mark' satu dua tempat nak pegi lain kali.

2 ulasan:

  1. best uh p melaka .. hehe .. (:

    BalasPadam
  2. sgt best g melaka hari tu. tp too bad kau x join sampai habis. next time kene pasti kn program kau x bertindih okeyy. huhu :)

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini