Khamis, Disember 23

cerita pasal kerja sekolah

Zaman sekolah rendah gua ni kalau boleh putar masa gua nak ni. Masa tu gua kecik lagi, umur pun hijau lagi. Dalam kepala tau main basikal tawaf kampung. Habis tawaf kampung sendiri lepas tu melarat pegi tawaf sampai ke kampung siam. Nasib tak baik kena kejar anjing. Pegi sekolah pakai kasut tali pun tak berapa pandai sangat nak ikat-ikat. Pesen kalau ikat kasi mati habis. Barulah bila masa loceng rehat bunyi gua boleh jadi champion berlari kejar kantin. Masa tu kasut pun payah nak terlucut. Ye dok?


***

Nak pendekkan cerita, malam jadi semakin malam. Kerja sekolah ada satu lagi karangan cikgu Huzaibiah. Kerja cikgu Din ada 40 lagi soalan matematik. Esok macam-macam mana kena siap. Tadi bukan main menonton cerita dekat tibi. Petang tadi handal sangat main basikal keliling rumah. Sekarang gua dah terkial kial kucar kacir.Semut lalu atas buku pun lain macam dia punya halau. Dalam kepala dah terbayang cikgu Huzaibiah punya rotan dekat tapak tangan. cikgu Din punya pelempang kapit pipi bertalu talu muncul.

Mak gua sambil lipat kain je sound.." Haa..baru padey nga muko tu, tak di, tak di tok sey buat, pete tau nak main jah.."

Masa tu nak menjawab balik pun suara tersekat sekat dekat kerongkong dah. Tiba tiba keluar suara Farid Ismed. Dekat tibi 1, berita berita tengah malam. Peh..dia punya berkecai hati. Esok punya berdebar tak payah cerita le...

Dalam kepala gua menyesal tak sudah.


nota kaki: Amacam klasik tak? Gua mahu orang komplen...mana..mana???

2 ulasan:

  1. haaa .. baru tahuh .. pade ng muko tuh , petey xd duk amen basikal .. hahahaha

    BalasPadam
  2. aku selalu gak kene situasi begitu, x siap keje. tapi lek je slamber suh mak aku buatkan hahhahahhaha

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini