Sabtu, April 23

Sibuk

Seminggu? Gua rasa berlalu macam tu je. Tak rasa ape. Ko ingat cukup ke bagi seminggu untuk orang macam gua ni nak stadi?

Ye lah. Mana cukup. Team dalam football manager? Nak suruh sapa urus? Romet gua? Dia mana reti main benda benda macam ni. Ko ingat senang dalam masa seminggu nak bina team sampai dapat dua tiga empat biji cup. Tu tak kira lagi dengan laptop mati sebab panas main benda ni. Dahhh kena mula balik game. Macam gampang.

Benda kedua bagi gua rasa yang patut kita salahkan. Tak lain, tak bukan. Gua dah hanyut jauh dalam alam fesbuk sebenarnya. Menatang ni dah jadi macam makanan tiap tiap hari. Kalau bangun pagi, dia boleh jadi sarapan. Kalau malam dia boleh ganti dengan dinner. Kalau tak like, like, kalau tak komen, komen, kalau tak view, view picture tak sah. Macam tak kenyang rutin harian.

Benda ketiga ni gua rasa macam bukan masalah sebenarnya. Tapi dah jadi macam masalah sebab kadang-kadang dia punya datang kita tak mintak sangat. Dah selalu datang, gua tak boleh buat apa. Gua bukan lembik sangat sampai tak boleh berhadapan dengan benda temeh macam ni. Tapi tu lah, benda ni dan kedatangannya kadang-kadang boleh membuatkan mood stadi gua jadi tak berapa cantik. Bila mood dah tak cantik, nak buat apa kerja pun jadi tak sedap.

Okey gua habis habis sini, mengantuk tu sama dengan tidurkan. Dalam sehari banyak kali dia datang, datang pulak lama lama. Tak nak pegi langsung.


***

Okey, esok ada ketas nak kena jawab ni.
Malam ni gua kena buat sibuk sangat. Sibuk yang teramat sangat sampai tak sempat nak pandang ke belakang. Sibuk sampai tak sempat mandi dan korek hidung.

Woi mana nota gua banyak banyak! Mana pegi hilang! Mati, mati...

2 ulasan: