Ahad, April 10

Hari Ahad menjadi Isnin

Lama dah rasa tak menulis. Betul, memang lama. Hari antara 29 Mac hingga hingga 11 April memang padat. Takde masa nak berpeleseran dengan komputer. Fesbuk fesbuk tu biasa la. Pasal dah jadi lauk dah. Banyak benda nak tulis tapi masa tu kadang-kandang guna buat main fesbuk. Sia-sia je ada blog.

Hehe...

Hari minggu adalah hari yang sungguh riang dan mengasyikkan. Burung burung berkicauan, sang suria muncul mempesonakan, udara nyaman yang menyegarkan dan yang penting tiada tekanan untuk memenuhi jadual hari ini. Yang ada makwe keluar dengan makwe. Tengok wayang ka, makan makan ka. ikut suka la. Yang ada rumah dekat dekat, rasa nak balik, balik. Bebas untuk ke mana mana, bebas untuk bangun pukul berapa, bebas nak makan kat cafe atau tak makan langsung, bebas untuk baring baring menonton cerita cerita yang dimuat turun dan pelbagai acara bebas lagi. Ingat, bukan setiap hari adalah hari minggu. Kan sedap kalau kelas seminggu, lepas tu cuti pulak seminggu.

Pabila hari bertukar senja, suasana jadi suram. Seperti dunia akan berakhir. Riang dan mengasyikkan seperti melambai lambai mengucapkan selamat jalan semua. Diri terasa seperti kehilangan kekasih. Tekanan mula muncul dan menekan nekan jiwa. Macam kena himpit batu. Apatah lagi jiwa pemuda macam gua ni. Mana tahan.

Kembali ke kelas adalah satu tekanan yang menduga jiwa sebenarnya. Kelas kelas seharian telah membelenggu hidup gua. Kelas telah membuang erti perkataan bebas merdeka. Kelas memang palat. Yang mengajar kadang kadang okey, kadang kadang hilang petimbangan ni pun masalah negara juga sebenarnya. Nak marah ikot suka dia saje. Pesen kecik kecik dulu kena dera.

Oleh itu kawan kawan, jangan ke kelas terlalu serius. Sampai time balik, balik le. Tak payah laa nak bermesra dengan makwe kau tuh. Rasa rasa nak penat, rehat. Rasa rasa malas, tak payah datang. Rasa rasa nak datang, datang. Tak nak datang sudah... Tapi kalau dah seronok dengan kelas tu, hah pegi je elok elok. Tapi kalau datang nak bekepit kepit, rasa macam tak sedap lah jugak mata kawan kawan ni. Hari Sabtu, Ahad tak puas jumpa ke? Jemu nanti susah.

Bukan gua yang kata ni, gua sampaikan orang orang yang berkata. Tak pe kan?

2 ulasan:

  1. xpe2...(xde butang 'like' nak click)...hohohoho...sabor je ler yerkkk...

    BalasPadam
  2. haha..atan2..sbr der~ rse mcm kne je sedas,2 das kt kple..wlwpun ak tw ak xwt pon..btw,jgn jge sngt hti org smpy lupe y kite nih pun ade hti jgk..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini