Sabtu, Jun 5

saya suka orang, orang tak suka saya

Dalam kepala aku…
Berbelit-belit,
Melilit-lilit.
Macam ular.
Ada persoalan. Sikit. Tak banyak pun.

Aku semak akaun Facebook,
Ada yg tak kena.
Aku senyum. Bodoh! Dah tak boleh bukak.
Nah, sekarang baru kau buat.
Dah lama tunggu?
Kau buang aku. Tak cakap pun.
Huh..ini tak patut…tak adil...
pada aku.
Besar sangat dosa aku. Mungkin…
Hah! Nak tergelak aku…
Bila ingt silap aku tempoh hari dengan hukuman,
tak logik...langsung.
Tapi aku mahu tengok.
Tengok kau…siapa?
Tengok kau lah…yg romove aku.
Nasib baik ada teknologi ni...aku kata.
Dah kau buang aku,
Macam mana nak tengok,
Utk setiap hari…ya, utk setiap hari,
Tak tahu itu?
Aku tahu engkau tak tahu.
Padahal...
Ada org suruh? Org tersayang, kononnya...
Aku harap kau bukan lembu,
Yg ditarik hidung.
Utk hentam aku...hentam saja lah...
Siapa tentang siapa…
tak tahu siapa kau gila,
tak tahu siapa kau mahu,
aku juga yakin.
aku berani kata.
Kau tak tahu apa kau nak.
Kau tak ada disiplin.
Kau tak tepati janji.
Kau berlagak.
Tapi kau sayang aku...aku tahu.
Kau tak hormat aku sebagai kawan kau…dulu…
Kau tak sayang itu?
Marilah ke sini,
aku ajar kau bagaimana nak hormat orang.
Kau tak patut buat macam tu…
berkawan biar ramai, bermusuh jgn. Ingat?
tapi kau…sebaliknya.
Aku sedih.
Kau kena sekolah lagi,
Belajar banyak-banyak pasal ilmu berkawan…
Supaya lain hari kau tak kan rasa macam aku rasa…
Ya, aku tahu aku juga sedar,
Aku habuk,
Aku tak ada apa,
Aku mintak maaf,

Buang racau ini segegasnya. Tolonglah…
Semoga esok ia pergi,
Tenang seperti biasa,
Aku mahu tidur, selamat malam seluruh hamba.

2 ulasan:

Terdapat ralat dalam alat ini